رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در گفت و گو با قدس بیان کرد:

آنچه از ابتدای محرم با عزاداری و برپایی مجالس ذکر مصایب سیدالشهدا(ع) صورت می‌گیرد در آستانه اربعین به اوج خود می‌رسد و با پیاده‌روی خودجوش مردمی از نجف به کربلای معلی بی نظیرترین تابلوی از عشق را مقابل دیدگان جهانیان ترسیم می‌کند.  پیاده‌روی که در دل خود دنیایی از حرف و پیام را در زمینه‌های مختلف در بر دارد. از این رو، در آستانه اربعین امام سوم شیعیان(ع) و ایام پیاده‌روی اربعین با شریف لک زایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده اندیشه سیاسی درباره آثار سیاسی اجتماعی این پیاده‌روی به گفت و گو پردا خته ایم که مشروح آن از نظرتان می‌گذرد:

دکتر شریف لک زایی، ریس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در بخش دوم گفتگو با خبرگزاری شبستان درباره قیام عاشورا گفت: ما امروز در جامعه مان نیاز داریم در کنار ابعاد احساسی و عاطفی، ابعاد عرفانی را هم مطرح کنیم، به ویژه ابعاد فلسفی و عقلانی را. اتفاقا اگر ما می خواهیم آن فضای احساسی و عاطفی مستعد حرکت خلاف اسلام و تشیع راستین نباشد نیاز داریم از جنبه عقلی و فلسفی به این مکتب و نهضت نگاه کنیم.
رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: هدف امام حسین (ع)، شهادت برای شهادت نبود. حضرت بین دو امر بیعت و شهادت مخیّر شد. پس حضرت می توانست بگوید حالا که من بیعت نمی کنم بگذارید مرا به شهادت برسانند. حضرت به دنبال شهادتی بود که روشنگر و رسواگر باشد.

دکتر شریف لک زایی، رییس هیأت مدیره موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی به مناسبت هفتم تیرماه در گفتگو با خبرگزاری قرآنی ایکنا گفت: شهید بهشتی باور داشت که خدمت ما به جامعه در قالب یک گروه و تشکیلات با برنامه منظم و حساب شده و تصمیمات مبتنی بر خرد جمعی می‌تواند مؤثرتر باشد؛ لذا اساسا انجام کار تشکیلاتی در نظام «امام ـ امت» را متناقض نمی‌دانست.

مشاور عالی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر با بیان اینکه پیدایش اصل انقلاب اسلامی با احیای اندیشه سیاسی اسلام، توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بود، استمرار آن نیز با تداوم این اندیشه خواهد بود، گفت: بیداری و قیام مردم خارج از این مرز و بوم نیز با هدایت دینی انجام پذیر است که اکنون در کشورهای جهان اسلام انجام گرفته و این همان معنای صدور انقلاب است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسکی با بیان اینکه تعامل فرهنگی نگاه جدیدی را شکل دهد که در این نگاه ضمن اینکه با عناصر منفی فرهنگ وارداتی مقابله می کنیم ابعاد ایجابی فرهنگ خود را هم عرضه می کنیم، گفت: رویکرد ایجابی نه تنها تهاجم را دفع می کند بلکه قوتهای فرهنگ خودی را هم ارائه می دهد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چند سؤال در مورد رابطه فرهنگ و سیاست پاسخ داده است که اکنون از نظر شما می گذرد.
شریف لک زایی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسانیوز به بررسی نقش رویکردهای کلامی و فلسفی در وحدت مسلمانان پرداخت و از رویکردهای عقلی و فلسفی شیعه به عنوان تنها رویکردی که به وحدت و همبستگی نگاه مثبت و ایجابی دارد، نام برد.
رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امام موسی صدر معتقد است با وجود عاملی به عنوان شهادت، تمامی معادلات رنگ می بازد، گفت: شهادت به این معنا نیست که ما دست روی دست بگذاریم و بگوئیم ما آماده شهادت در راه خدا هستیم بلکه شهادت به این معناست که ما دائم در تلاش مستمری باشیم تا بتوانیم جامعه خودمان را ارتقا دهیم و تعالی ببخشیم و بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

برادر گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسینی عارف

ارتحال والد معظم، یار و شاگرد امام راحل عظیم الشأن و فعال نهضت اسلامی، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی را به جناب عالی و سایر بستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای آن مرحوم، غفران و رضوان الهی و برای شما و سایر بستگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم. ما را در غم خود شریک بدانید.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی در گفتگو با خبرگزاری ایکنا افزود: امام خمینی توانستند اين عرصه‌‌ها را با حضور مردم با موفقيت طی كنند و در واقع مردم‌داری ايشان به حضور مردم ختم نمی‌شود، ولی در باب مواجهه با مردم به خصوص خطاب به مسولان بيانی را دارند كه البته جمله بسيار صريحی است. در واقع امام رضايت مردم را شرط رضايت خدا قرار می‌دهند و طبيعی است كه اين نگاه به مردم و مردم‌مداری ناشی از مبنای فكری ايشان است.